The movie Outsourced is an excellent movie to show when working with the topic Intercultural Communication. It shows how an American has to learn to adapt himself to the Indian way of living when he has to move there for work purposes. I have prepared a study guide or discussion questions that students can work with after they have seen the movie. Here is a link to the guide.
Here is a Prezi I created for the very first class with my Vg1 English students. The prezi allows for interaction and is intended to be both humorous and informative.
Her er et vurderingsskjema som kan brukes til å vurdere elever som skal opp i muntlig eksamen både på vg1, vg2 og vg3 engelsk. Skjemaet viser kjennetegn for måloppnåelse.
Skjemaet tar utgangspunkt i følgende vurderingskriterier:
det skal være fokus i presentasjonen og det kan oppnås ved f.eks. å ha en problemstilling i presentasjonen.
bruk av kilder
at elevene presentere og diskutere temaet
at eleven i samtalen etterpå viser evne til kommunikasjon og
innsikt i fagstoffet fra resten av pensumet
Herer en oppgave som kan brukes til muntlig vurdering. Oppgaven er basert på den nye modellen for muntlig eksamen fastsatt for engelskfag. På muntlig eksamen skal elevene først presentere et tema i 10 minutter. Deretter skal de ha en samtale med eksaminator/sensor i inntil 20 minutter. Oppgaven jeg har laget er begrenset til 15 minutter pga praktiske årsaker. Elevene skal presentere et fordypningsemne i 7 minutter og ha en samtale der læreren stiller oppfølgingsspørsmål fra presentasjonen samt spørsmål fra andre kompetansemål. Hereis an oral assignment that I have successfully used in my classes. The task is created keeping in mind the new oral examination model suggested by UDIR where the learners present a topic first and then have a conversation with the examiner/teacher about different topics they have worked with in the course of the year. The exam is supposed to last 30 minutes where the learners present a topic for 10 minutes and then have a conversation up to 20 minutes. This task, however, is intended to last 15 minutes due to practical reasons.
I have posted earlier about a task here related to news and current events which is a group task and quite time consuming. Even though the students love it as it allows them to get creative, sometimes we need a simpler version. Hereis a task that the learners are supposed to work on individually. The competence aims fulfilled, and the criteria required to assess this task are also included.
Here are three videos I show my pupils when we disuss different accents. Enjoy! / Her er noen morsomme videoer jeg viser til elevene når vi diskuterer forskjellige aksenter. Enjoy! 1) Video 1: Pink Panther going to America