mandag 1. juni 2015

Sensoroppdrag / eksaminator i internasjonal engelsk, litteratur og kultur, engelsk studiespesialiserende


Her er et vurderingsskjema som kan brukes til å vurdere elever som skal opp i muntlig eksamen både på vg1, vg2 og vg3 engelsk. Skjemaet viser kjennetegn for måloppnåelse.

Skjemaet tar utgangspunkt i følgende vurderingskriterier:



  • det skal være fokus i presentasjonen og det kan oppnås ved f.eks. å ha en problemstilling i presentasjonen. 
  • bruk av kilder
  • at elevene presentere og diskutere temaet
  • at eleven i samtalen etterpå viser evne til kommunikasjon og innsikt i fagstoffet fra resten av pensumet
  • strukturen av presentasjonen
  • språk og uttale
  • bruk av manus

tirsdag 24. februar 2015

Mock Exam - Oral /Muntlig presentasjon + samtale

Her er en oppgave som kan brukes til muntlig vurdering. Oppgaven er basert på den nye modellen for muntlig eksamen fastsatt for engelskfag. På muntlig eksamen skal elevene først presentere et tema i 10 minutter. Deretter skal de ha en samtale med eksaminator/sensor i inntil 20 minutter. Oppgaven jeg har laget er begrenset til 15 minutter pga praktiske årsaker. Elevene skal presentere et fordypningsemne i 7 minutter og ha en samtale der læreren stiller oppfølgingsspørsmål fra presentasjonen samt spørsmål fra andre kompetansemål.

Here is an oral assignment that I have successfully used in my classes. The task is created keeping in mind  the new oral examination model suggested by UDIR where the learners present a topic first and then have a conversation with the examiner/teacher about different topics they have worked with in the course of the year. The exam is supposed to last 30 minutes where the learners present a topic for 10 minutes and then have a conversation up to 20 minutes.
This task, however, is intended to last 15 minutes due to practical reasons.  

søndag 25. januar 2015

Fun Stuff: Dancing Bollywood Style!

Here is a video of my students and I dancing to a Bollywood Song at a Bollywood Festival in Bergen.

Enjoy!

torsdag 8. januar 2015

Task: News and Current Events

I have posted earlier about a task here related to news and current events which is a group task and quite time consuming. Even though the students love it as it allows them to get creative, sometimes we need a simpler version. Here is a task that the learners are supposed to work on individually. The competence aims fulfilled, and the criteria required to assess this task are also included. 

mandag 8. desember 2014

Discussing accents

Here are three videos I show my pupils when we disuss different accents. Enjoy! / Her er noen morsomme videoer jeg viser til elevene når vi diskuterer forskjellige aksenter. Enjoy!

1) Video 1: Pink Panther going to America




Skriftlig vurderingskriterier / Written Assessment Criteria

Here are general written criteria that can be used for almost all written articles and essays. 

torsdag 27. november 2014

An example of a well structured argumentative text with teacher comments

Here is an example of a well written argumentative text with teacher comments. 
I have also included an excercise for pupils to work with and a checklist of how to structure paragraphs for argumentative texts.
Here is a power point discussing how to write argumentative texts.
Here are criteria that can be used for assessing argumentative texts.